Jak się za to zabrać za projektowanie identyfikacji wizualnej firmy?

Silna konkurencja, z jaką dziś zmaga się tak wiele firm, przyczynia się do tego, że marketing jest wręcz nieodłącznym elementem działalności firmy. Dotyczy to przede wszystkim tych firm, które chcą budować pozytywny wizerunek i cieszyć się dobrą pozycją na rynku. W tym zakresie kluczowa jest identyfikacja wizualna marki. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak zabrać się za jej tworzenie i w ogóle od czego zacząć.

Co to key visual i czemu służy?

Profesjonalna agencja reklamowa nierzadko posługuje się takimi hasłami jak key visual, co tak naprawdę wielu osobom nic kompletnie nie mówi. Warto więc zacząć od tego, czym jest i do czego służy.

Identyfikacja wizualna firmy to ważna kwestia, do której tworzenia trzeba przygotować się w odpowiedni sposób, www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna. Przede wszystkim zacząć od opracowania graficznego motywu przewodniego. Motyw ten powinien z jednej strony charakteryzować markę, a z drugiej zaś pełnić rolę znaku rozpoznawczego, odróżniającego ją od konkurencji.
To właśnie ma na celu key visual. W tłumaczeniu na polskie oznacza to klucz wizualny, który obejmuje elementy powiązane z wizualną stroną prezentacji produktów lub usług. Chodzi tu głównie o czcionkę, kolory, symbole, które będą umieszczane na rozmaitych materiałach reklamowych (ulotki, wizytówki, opakowania, pozostałe nośniki reklamy).
Na tej podstawie można opracować spójną koncepcję wizerunkową marki. Zaś identyfikacja ta uczyni firmę rozpoznawalną, atrakcyjną i zarazem wiarygodną.

Identyfikacja wizualna firmy – co to właściwie jest?

Jak podaje niejedna agencja kreatywna, identyfikacja wizualna konkretnej firmy to nic innego, jak zbiór działań, które umożliwiają łatwą i wygodną identyfikację firmy przez klientów. Tym sposobem można odróżnić ją od innych marek działających nawet w tej samej branży. Jest to zarazem sposób na poinformowanie otoczenia o swoim istnieniu.

Identyfikacja firmy marki obejmuje szereg elementów. Na pierwszym miejscu jest spójny i unikalny motyw graficzny (key visual uwzględniający kolorystykę, krój czcionki i logotyp). Duże znaczenie ma tu księga znaku, która jest w pewnym sensie instrukcją posługiwania się stworzonymi elementami graficznymi. Identyfikacje tworzą też same nazwy produktów czy usług, slogany reklamowe oraz dźwięki i zapachy. Na podstawie tych informacji projektuje się materiały firmowe i reklamowe.

Spójność nośników reklamowych pozwala na świadome budowanie wiarygodnego, pozytywnego i profesjonalnego wizerunku firmy. To właśnie tym firma ta wyróżnia się na tle konkurencji.
Poprawnie zaprojektowana identyfikacja marki budzi zaufanie, a sama marka staje się bardziej rozpoznawalna na rynku. Tym sposobem w pewnym sensie jej wizerunek zakorzenia się w świadomości odbiorców, co jest fundamentem profesjonalnej strategii marketingowej.

Projektowanie identyfikacji wizualnej – przebieg prac

Tworzenie identyfikacji wizualnej firmy nie jest prostym zadaniem. To można stwierdzić już na samym początku. To nie tylko logo, czy inne materiały reklamowe, ale zdecydowanie bardziej zaawansowane działania, których celem jest budowanie tożsamości marki.

Kreowanie i trafne tworzenie wizerunku firmy musi być poprzedzone analizą oczekiwań przedsiębiorcy, potrzeb samej grupy docelowej, a także obecnej sytuacji na rynku. Na tej podstawie można opracować rozwiązania, dzięki którym firma będzie mogła wybić się ponad konkurencję. Trzeba dobrze rozeznać się w działalności danej firmy, a także poznać specyfikę branży, by móc stworzyć dobry key visual i w następstwie tego, efektywną identyfikację wizualną.
Na tym etapie, kiedy opracowana jest już koncepcja identyfikacji wizualnej, wprowadza się działania, weryfikuje cele i ocenia efekt końcowy. Wszystko to przebiega pod kontrolą właściciela firmy.
Firma, która nie dba o takie rzeczy, nie pracuje nad własnym wizerunkiem, nie osiąga sukcesów. Nie jest też rozpoznawalna na rynku. Dlatego warto zaplanować poszczególne działania, aby w konsekwencji tego pokonać konkurencję. Ale nikt nie musi zajmować się tym osobiście. Wystarczy sprawdzić, co do powiedzenia na ten temat ma agencja brandingowa. Na pewno bardzo chętnie pomoże.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.