Kalendarze trójdzielne to produkty, które bardzo często nabywane są przez właścicieli firm i przedsiębiorstw, ponieważ stanowią one wyjątkowo elegancką formę całorocznej reklamy. Cenią je nie tylko przedsiębiorcy, ale także wszelakie instytucje, urzędy czy biura. Dobrze zaprojektowany i odpowiednio wykonany planer czasu będzie dodatkowo piękną dekoracją przestrzeni.
Kalendarze trójdzielne dla firm – co to za produkt?
Żeby wiedzieć w jaki sposób produkowane są kalendarze trójdzielne najpierw należy zapoznać się z ich układem. Tego typu organizer różni się od pozostałych kalendarzy tym, że posiada trzy kalendaria z kartkami do wyrywania. Górne kalendarium przedstawia poprzedni miesiąc, na środkowym znajduje się miesiąc aktualny, a na dolnym widnieje miesiąc następny. Taka forma sprawia, że można z łatwością zaplanować nie tylko obecny, ale także przyszły miesiąc. Kalendarze tego typu przydają się nie tylko w domu, ale także w miejscu pracy – często stosuje się je w formie promocji i reklamy firmy. Produkcja kalendarzy trójdzielnych odbywa się w kilku etapach, a producent kalendarzy trójdzielnych dba nie tylko o atrakcyjność wizualną terminarzy, ale także o łatwość obsługi. Korzystanie z usług nowoczesnych drukarni to możliwość stworzenia terminarza będącego znakomitą formą promocji. Producent kalendarzy dla firm zadba o każdy detal – sprawiając, że uzyskasz znakomite gadżety dla swoich klientów lub pracowników.
Główne elementy kalendarzy trójdzielnych, czyli główka i plecki
Kalendarze trójdzielne złożone są z dwóch podstawowych części – zwanych główką i pleckami. Główka kalendarza jest widoczna w całości, dzięki czemu świetnie sprawdzi się w roli pola reklamowego – np. w kalendarzu dla firm. Na tej części terminarza umieścić można najważniejsze dane o firmie – przeważnie znajdują się na niej takie dane, jak: nazwa firmy, logo, motto, czy też przesłanie. Tworząc spersonalizowaną główkę kalendarza, dobrze jest skorzystać z profesjonalnych i dobrze wykonanych fotografii oraz obrazów – ponieważ ich jakość ma bardzo duży wpływ na finalny efekt kalendarza reklamowego. Jeśli przedsiębiorstwo nie dysponuje własnymi zdjęciami, to może je zakupić na stronach internetowych z bankami zdjęć. Należy mieć także na uwadze, że dobór grafik musi być dobrze przemyślany i dopasowany do ogólnej koncepcji kalendarza, a także do całego przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi natomiast o drugi bardzo istotny element, czyli plecki kalendarza, to jest to po prostu karton, do którego zostają przyklejone terminarze. Plecki mogą pozostać białe lub szare, ale istnieje także możliwość dodania wybranej grafiki lub pokrycie ich wybranym kolorem.
Najczęściej stosowane wymiary kalendarza trójdzielnego
Każdy producent kalendarzy trójdzielnych może posiadać w ofercie różne wymiary, takie jak, np:
- 300 x 755 mm (plecki 300 x 485 mm) – standardowy, najczęściej wybierany format kalendarza. Wariant ten daje możliwość zadruku sporej powierzchni – co pozwala uzyskać więcej miejsca na reklamę oraz notatki
- 300 x 690 mm (plecki 300 x 550 mm) – dla osób, które dysponują niewielką ilością miejsca, Jest to najtańsza i najmniejsza wersja produktu.
- 300 x 850 mm (plecki 300 x 680 mm) – największa forma kalendarzy trójdzielnych, zapewniająca dużą przestrzeń reklamową i promocyjną.
Od pewnego czasu na rynku nabyć można także kalendarz trójdzielny ścienny spiralowany. Decydując się na zakup takiej opcji również należy mieć na uwadze ich wielkość. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie zakup kalendarza firmowego o wymiarach 310 x 830 mm (plecki 310 x 620 mm).